En aquests moments difícils per a tothom, el grup de professors que formen Tomodachi Judo volen donar
continguts i activitats a fer durant aquests dies de
confinament, per a que tots els alumnes de judo puguin seguir en contacte amb
l’activitat i continuar el seu aprenentatge encara que sigui des de casa.
Creiem que són prou engrescadors i útils per la seva formació, no només com
a judoques sinó també com a persones. Aquestes activitats a vegades ja formen
part de les classes presencials i com no, ara prenen més importància, sense que
es sentin pressionats per tenir més feina de l’escola, dosificat
suficientment.
Sabem que res pot substituir l'educació i continguts que la escola dona als
seus alumnes, però aprofitant que el judo es una activitat escollida per ells i
els seus pares, representa el complement transversal ideal a aquesta formació,
tant en valors com en mètodes d’aprenentatge d’una forma lúdica i agradable.
Tots coneixem com un nen aprèn més ràpid quan una activitat li agrada.
Aquest es el contingut que volem donar:
Jocs lèxics.
Construcció de un joc de taula per aprendre fonaments i normes d’arbitratge
de judo.
Exercicis amb preguntes sobre les tècniques de judo.
Activitats físiques fàcils de realitzar per fer a casa amb els pares (com
les de judo en família).
Activitats individuals que els permetin treballar elements motrius bàsics
de judo.
Activitats amb aplicacions informàtiques que els ajudin a aprendre el
significat dels noms de les claus i reconèixer-les i també els fonaments del
judo i els seus valors en l’idioma original i la seva traducció al català.
Vídeos de youtube per a que puguin veure tècniques explicades per judokes
famosos.
Vídeos de competicions amb claus sorprenents que han aprés a classe.
Com ja sabeu, no només es tracta de un excel·lent exercici físic, sinó que
es una activitat que incideix en la transmissió d’uns valors importants , els
quals són compartits per les nostres entitats.
No només s’aprèn fent, sinó també mirant, de fet es un tipus d’entrenament
que el fundador del judo Jigoro Kano també el va incloure en les classes de judo
i li va donar un nom: Mitori Geiko
Aquestes són els objectius que volem assolir per mantenir viva l’activitat
des de casa:
1.- MANTENIR
EL RITME D’APRENENTATGE PER ASSOLIR EL NOU CINTURÓ EN EL MATEIX TEMPS QUE ESTAVA
PREVIST
Com ja sabeu, el pas
de cinturó es un moment important pels judoques. Aquesta pandèmia no endarrerirà
el seu assoliment.
Durant les classes, els alumnes guanyen 2 punts,
que es van sumant dia rere dia fins arribar als 100 punts, moment en que ells
decideixen fer la prova de pas de cinturó, si s’han estudiat els noms de les
claus i les han practicat per fer-ho correctament.
Cada setmana
s’enviaran per mail 2 activitats, que un cop revisades pel professor permetran
al judoka guanyar els 2 punts habituals de classe.
Aquestes activitats
s’hauran de retornar fetes al correu tomodachi.judo.barcelona@gmail.com indicant el
nom i cognoms de l’alumne i l’escola en la qual practica judo, llavors el
professor sumarà els 2 punts de classe.
El tipus
d’activitats seran:
Exercicis per fer en
documents de Word o en paper i després escanejar i enviar per mail, per aprendre els noms de les
claus.
Comentaris i
opinions curtes de vídeos documentals de judo.
2.- VEURE I
PRACTICAR AMB ELS PARES VÍDEOS CURTS AMB EXERCICIS LÚDICS RELACIONATS AMB
ELEMENTS MOTRIUS DEL JUDO-JUDO EN FAMÍLIA
Cada setmana
s’enviaran 2 vídeos curts amb algun exercici lúdic que millori algun element
motriu bàsic de judo que puguin fer junts a casa amb els seus pares aprofitant
elements propis del domicili, el llit, el sofà, el jardí, l’estora, cadires,...
3.-VEURE I
PRACTICAR INDIVIDUALMENT VÍDEOS CURTS AMB TANDOKU RENSHU DE TÈCNIQUES BÀSIQUES
DE JUDO
Cada setmana
s’enviaran 2 vídeos curts amb algun exercici de tandoku renshu, es a dir
entrenament en solitari d’alguna clau de judo.
Amb aquest vídeo
s’acompanyarà un enllaç de youtube amb la tècnica explicada per algun judoka
famós i també s’acompanyarà un enllaç a algun vídeo que tingui ippons de
competició realitzats amb la tècnica corresponent.
4.-APRENDRE
ELS NOMS DE LES CLAUS, NORMES D’ARBITRATGE, VALORS I FONAMENTS DEL JUDO EN
JAPONÈS I EL SEU SIGNIFICAT I RELACIONAR NOMS AMB DIBUIXOS O IMATGES
DESCARREGANT L’APLICACIÓ INFORMÀTICA ANKI
Existeix una
aplicació que es diu ANKI que permet
dissenyar un joc de cartes que tenen preguntes i respostes i que permet
memoritzar a través de un mètode de repetició espaiada els noms de les claus i
el seu significat.
Els
professors desenvoluparíem els jocs necessaris i els distribuiríem per a que els
serveixi en l’aprenentatge dels noms de les claus i fonaments de judo en japonès
i el seu significat.
Indirectament
també estan coneixent una eina que els pot servir per estudiar altres matèries
de l’escola.
5.-APRENDRE ELS NOMS DE LES CLAUS, NORMES D’ARBITRATGE,
VALORS I FONAMENTS DEL JUDO EN JAPONÈS I EL SEU SIGNIFICAT I RELACIONAR NOMS AMB
DIBUIXOS O IMATGES CONSTRUINT MANUALMENT UN JOC DE TAULA AMB TAULELL, FITXES I
CARTES.
S’enviarà un joc de taula en documents pdf i el puguin
imprimir i deixin anar la seva imaginació en la seva construcció i els hi
serveixi en l’aprenentatge dels noms dels conceptes de judo en
japonès.
No hay comentarios:
Publicar un comentario